

L’advanced class “Petits jocs tècnics” és una classe col·lectiva pensada per a dotar als joves estudiants de violí d’un seguit d’eines tècniques interpretatives que els permetin assolir l’execució del repertori d’una forma més ràpida i eficient.
Cal tenir en compte que aquestes eines tècniques no són una sèrie d’instruccions a seguir (talment com si es tractés del muntatge d’un moble) sinó que incideixen en l’apreciació i assimilació de determinades sensacions que ajuden a resoldre més eficaçment els passatges complexes d’una partitura o superar aquells cops d’arc que poden resultar absolutament endimoniats.
Amb el pas del temps aquestes tècniques arribaran a ser tant o més persistents que no pas una sèrie d’instruccions mecàniques a realitzar. Tanmateix els mateixos alumnes descobriran determinades habilitats que s’instauraran en la memòria del cos molt més àgilment fins a esdevenir una part essencial de la interpretació.
Així doncs, resultarà interessant que cada estudiant aprengui a identificar amb precisió aquestes sensacions, per analitzar-les, fer-les seves i finalment treure’n el màxim profit. El contingut i la pròpia dinàmica de la l’advanced class “Petits jocs tècnics” posa en valor la millora que s’aconsegueix en l’aprenentatge diari i en conseqüència els beneficis que en pot treure a l’hora d’abordar el repertori i créixer com a intèrpret.